13:14 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانشگاه آزاد اسلامی

تفاهم‌نامه دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در حوزه صنعت خودروسازی
پایگاه خبری راد: جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی و دو هلدینگ سرمایه‌گذاری برگزار شد.
چگونه کشور بدون نفت قابل اداره است؟
پایگاه خبری راد: عضو انجمن اقتصاددانان ایران، تکیه دولت بر سایر درآمدها برای جبران کاهش درآمدهای حاصل از نفت در بودجه عمومی دولت را اولین مسیر اصلاحی کشور در این شرایط دانست.
راهکار یک اقتصاددان برای رها شدن زنجیری که لای چرخ تولید گیر کرده
پایگاه خبری راد: عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: نسخه عملی و اجرایی کشور در سطح کلان و استانی برای رونق تولید حتی به صورت نسبی در وهله اول تمرکز بر حمایت از سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای شامل توسعه ظرفیت‌های واحدهای فعال فعلی به جای سرمایه‌گذاری‌های ایجادی یعنی تأسیس واحدهای جدید است.
تنظیم هزینه مصرف برق بر اساس ساعات کم‌باری و پرباری
پایگاه خبری راد: یافته‌های یک تحقیق برنامه‌ بهینه‌ای ارائه کرده که سود حاصل از عرضه برق را بیشینه و الگوی مصرف را نیز اصلاح می‌کند، به این منظور بهترین قیمت‌ها جستجو شده و رفتار مصرف‌کننده پیش بینی می‌شود. این عمل توسط مدل واکنش تقاضا صورت می‌گیرد که یک تابع تقاضا بر حسب قیمت است.
پیشنهاد یک اقتصاددان برای عمیق‌تر نشدن رکود تورمی در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی در کشور، تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای و نسخه‌های کوتاه‌مدت رونق تولید را عوامل افزایش شانس موفقیت در رونق تولید برای استان یزد می داند.
قرار گرفتن سازه‌های مهم در مناطق حساس زلزله‌زا
پایگاه خبری راد: وجود ۱۵ گسل اصلی و فرعی موجب شده تا شهر تهران به شهری با پتانسیل لرزه‌ای بالایی شناخته شود و به اعتقاد محققان این حوزه، تهران علاوه بر آنکه متاثر از گسل‌های اصلی است، از فعالیت گسل‌های پیشوا"، "ایوانکی" و "ری" همچنین گسل ماهدشت در کرج تاثیرپذیر است.
دلایل افزایش قیمت خودرو چیست؟
پایگاه خبری راد: بازار خودرو یکی از آشفته‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. عدم تحویل خودروهای پیش‌فروش شده و افزایش بی‌محابای قیمت‌ها، صدای مشتریان این بازار را درآورده است.
چگونه سلطان سکه‌ متولد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد چالوس تفکر صحیح اقتصادی را مهم ترین سلاح در جنگ اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: اگر برای وجوه بودجه عادلانه برنامه ریزی شود و آن را به مسیرهای صحیح توسعه کشور سوق دهیم، دیگر نه اختلاس سه هزار میلیاردی اتفاق می‌افتد و نه سلطان سکه‌ای متولد می‌شود.
امروز آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور
پایگاه خبری راد: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری ۹۸، ساعت ۲۴ امشب، پنج‌شنبه دوم اسفند پایان می‌پذیرد.
همه مصدومان حادثه دانشگاه آزاد مرخص شدند
پایگاه خبری راد: مدیران اورژانس از ترخیص تمامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات خبر داد.
تکلیف برای به کارگیری دامپزشکان از دامداری تا رستوران‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام دامپزشکی تاکید کرد: براساس قانون همه مراکز تولیدی از دامداری‌ها تا کشتارگاه و مراکز عرضه تولید و حتی رستورانها براساس قانون باید دارای دامپزشکان متخصص به عنوان ناظر و مسئول فنی باشند که در غیر این صورت با بروز تخلف آن مراکز باید خسارت پرداخت کنند.
تمدید مهلت ارسال مقاله به پنجمین "کنفرانس ملی مهندسی برق"
پایگاه خبری راد: دبیر پنجمین کنفرانس ملی مهندسی برق ایران از تمدید مهلت ارسال مقاله به پنجمین کنفرانس ملی برق و سیستم‌های هوشمند ایران خبر داد.
دومین فن‌بازار دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین فن‌بازار این دانشگاه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با دهه فجر خبر داد.
صفرهای کوچک زنگ زده
پایگاه خبری راد: حذف صفر از پول هیچ تاثیری بر متغیرهای اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، رشد یا رکود اقتصادی، تولید، ارزش پول و قدرت خرید ندارد زیرا این متغیرها تحت تاثیر سیاست های اقتصادی پولی، مالی و درآمدی دولت قرار داشته و متاثر از تعداد صفرهای پول نیستند.
یک اقتصاددان از وضعیت بازار تا پایان سال پیش‌بینی  کرد
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پیک افزایش قیمت در بازارهایی همچون بازار لوازم خانگی، خودرو، مسکن سپری شده و توان قدرتی مردم برای خرید در این بازارها کاهش یافته و انتظار نمی رود که بازار افزایش چندانی را تا پایان سال در این بخشها تجربه کند.